طرح ها و مقالات

در این صفحه طرح ها و مقالات و مطالب مهندسی که به رشته تحریر درآورده ام را برای استفاده سایرین به اشتراک گذاشته ام.

طرح ها و مقالات

در این صفحه طرح ها و مقالات و مطالب مهندسی که به رشته تحریر درآورده ام را برای استفاده سایرین به اشتراک گذاشته ام.

کسی که دوست دارد با کارها و خدماتش، خیر و سعادت دیگران را تأمین کند، سعادت خودش را هم تأمین کرده است.

پیوندها

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

بسم الله الرحمان الرحیم

ان الله هو الرزاق ذو القوه المتین

اینها آمار واردات کالا به کشور در سالهای گذشته است که از مراجع مختلف جمع آوری کرده ام. ایران سالیانه حدود 50 میلیارد دلار واردات دارد، از این مقدار واردات، بخش نسبتاً زیادی مثلاً 42-43 میلیارد دلار آن قابل تولید در کشور است! اگر این مقدار کالاهای عمومی و پرمصرف در داخل تولید شود آنگاه:

1. باعث تقویت اقتصاد می‌گردد.

2.صنایع مرتبط در کشور پیشرفت می‌کند شکوفا می‌گردند. مهندسین و کارگران در آن زمینه دارای مهارت و تخصص می‌شود که بسیار ارزشمند است. و صنایع متنوع و مولد در کشور پایه‌گذاری می‌گردد.

3. قیمت دلار کاهش بسیار زیادی می‌یابد. زیرا تقاضا برای خرید دلار بسیار کاهش خواهد یافت. که البته نیاز به همکاری و برنامه‌ریزی دولت دارد.

4.برای جوانان و جویای کار اشتغال فراهم می شود و بیکاری کاهش خواهد یافت. تولید 42 میلیارد دلار کالا در کشور نیروی کار زیادی نیاز دارد!

5. درآمد خوب و پاکی برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران کسب می‌گردد. تمامی این تولیدات دارای توجیه اقتصادی هستند و با جلوگیری از واردات این کالا، تحرک و فعالیت زیادی در بخش تولید و سرمایه‌گذاری ایجاد می‌گردد.

6.کشور خودکفا می‌باشد و استقلال خواهد داشت و نیازمند به کشورهای دیگر نخواهد گشت.

 ای کاش نظریه پردازان اقتصادی و اساتید اقتصاد و دانشجویان این رشته و نویسندگان روزنامه‌های اقتصادی و سایر مسئولین می‌توانستند این مسئله ساده اقتصادی را درک کنند و برای مردم تشریح کنند، که  فشار اقتصادی بر مردم کاهش یابد. و البته اگر در آمار فوق نگاه کنید، متوجه میشوید فرصت زیادی از دست رفته است.

 

آمار وارداتدریافت سندو

 

  • ساویز نکوفر